Vår scoutstuga ligger i Kyrkorum i Stenungsund

På vardagskvällarna är det scoutmöten i stugan måndag-torsdag men på helgerna är den ofta ledig.

Du kan hyra vår scoutlokal under de tider då vi inte har någon verksamhet i stugan

• Stugan innehåller bl.a. en stor samlingssal där det går att duka upp med hjälp av 2 pingisbord med stolar runt. Alternativt har vi mindre bord som kan ställas upp runt i salen.
  • Vi har två wc
  • I köket har vi kyl, spis, micro, diskmaskin, kaffebryggare och vattenkokare. Det finns porslin, bestick, glas, kaffekoppar, mm
  • Stugan har rullstolsramp vid entrén.

Regler för att hyra

• Vi hyr enbart ut stugan till barnkalas, scoutverksamheter, scoututbildningar och till andra ideella föreningar som är politiska och religiöst obundna.
  • Vi hyr enbart ut till helt drog- och alkoholfria arrangemang.
  • Övernattning med golvförläggning är möjlig för maximalt 28 personer.
  • Hyresavgiften swishas till kåren i samband med att låstagg skall lämnas över.

Vad kostar det?

• 500 kr för en heldag
  • Vid hyra under kortare tid än en dag, så tar vi ut en heldagsavgift oavsett antal timmar.

Behöver ni hjälp med några aktiviteter?

Varför inte fråga om scouterna kan ställa upp med någon aktivitet vid ert arrangemang.

Beroende på vad detta handlar om så tar vi en liten extra avgift för detta, som går oavkortat till scouternas verksamhet.

Vår kontakt för uthyrning

Kontakta  Karin Strand för mer information och bokning.

Här hittar du vår scoutstuga

Adress: Scoutstugan Kyrkenorum, Kärrakullevägen 1, Stenungsund
Klicka här för att hitta rätt till vår stuga.